Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Szia Ray!

Üdvözlet a visszatérőnek!
Kíváncsian várjuk, mi hír Dovorból, netán az északi hitközpontból? smile Reméljük, alakul valami Urunk háza táján...

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

@bűvdudás

Küldtem e-mailt.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Üdv Fórumozók!

El kell mondanom, nem ígérhetek túl nagy aktivitást, nagyon amatőr fórumuzó vagyok, számomra ez egy megelehetősen idegen médium.. Inkább csak olvaslak majd titeket, persze ha van hozám intézett, vagy az én illetékességi körömbe tartozó kérdés megpróbálok válaszolni. (de jobban örülnék ha nemn lenne  tongue )  Egyet gyorsan ki is lövök: "Mikó lesz próféta?" - válaszom: Béküljetek Dartonnal, mert elközelíttettek az utolsó idők!)

R.

/* I am but the Gate through wich Chanhe cometh */

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

ray írta:

Üdv Fórumozók!

El kell mondanom, nem ígérhetek túl nagy aktivitást, nagyon amatőr fórumuzó vagyok, számomra ez egy megelehetősen idegen médium.. Inkább csak olvaslak majd titeket, persze ha van hozám intézett, vagy az én illetékességi körömbe tartozó kérdés megpróbálok válaszolni. (de jobban örülnék ha nemn lenne  tongue )  Egyet gyorsan ki is lövök: "Mikó lesz próféta?" - válaszom: Béküljetek Dartonnal, mert elközelíttettek az utolsó idők!)

R.


Ez reményre ad okot.....mert ha nem, elkapunk B+ big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile  big_smile....(kéretik nem komolyan venni)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Draconarius írta:

Tükörálarc írta: „A Tiltott Tartományok nem igazán tartoznak ahhoz az anyagi világhoz, amely otthont ad Ynevnek: erőteljes átfedést mutatnak a létezés más, magasabb energiaállapotú síkjaival, amelyek többnyire teratóm jellegűek, de olykor van karnális vagy holisztikus komponensük is.”

Elgondolkodtatott, amit olvastam. Van egy belső-kráni Tiltott Tartomány, melyet Sramsass-Daqkínnak neveznek, s melynek ura a Könnytelen Öreg. Beugrott, hogy olvastam a kyr Pusztítók kapcsán a Halál Tizenkilenc Tartományáról, melyeknek Kapuin a Pusztítóknak át kellett lépniük a magasabb beavatási fokozatokba kerüléshez. Most nem részletezném ezt tovább. Szóval ezek közül a tizenkilenc tartomány közül a tizenötödik tartományt úgy nevezik, hogy Sram-sass. „A bukott elemek síkjai, a megsemmisült vagy be nem fejezett világok titkainak tudása [tartozik ide]. Aki idejut, olyan paradoxonokkal szembesül, amelyek többségét megérteni nem lehet. Ép ésszel elviselni még kevésbé.”

Bevallom, én már évek óta letettem arról, hogy ezt bárki is ki fogja szúrni (a Pusztítós koncepció 2005-ös anyagom) - én ezt tőled láttam/hallottam először, úgyhogy fogadd őszinte elismerésem. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Van aki az irodalmi koncepciókat szereti, khm, a számok nyelvére lefordítani, én inkább próbálom vizuálisan közelíteni, amikor böngészés közben ráakadok egy-egy hangulatos képre. Luis Royo képeinél több alkalommal is el tudnék képzelni pl. egy kráni középső tartományt.
A trónoló alak nem tudom milyen figura lehetne, de határozottan badass benyomást kelt, mutatja, hogy itt már nem babra megy a játék. big_smile
http://nerd-wiki.de/wp-content/uploads/ … o-bild.jpg

Ők pedig lehetnének egy Szabad Rend női ügynökei bevetés előtti felkészülés közben.
http://www.royo-royo.com/modules/homesl … 9f6a6f.jpg

Elnézést, ha nagyon off voltam, gondoltam hangulati elemnek jók lesznek, míg mindenki kérdéseken és válaszokon gondolkodik. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Myst írta:

A trónoló alak nem tudom milyen figura lehetne, de határozottan badass benyomást kelt, mutatja, hogy itt már nem babra megy a játék. big_smile

Khm kráni folklór szerint inkább nem banarára megy játék :-P

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

András, hadd gratuláljak a Gamarcor sorozathoz, nem hittem volna, hogy Shadonból érdekes, egyedi helyet sikerül írni az ETK leírásai után. Ha nem probléma, megosztanád hogy áll a folytatása?

Élvezettel olvasom a fórumot és megütötte a fülemet az Orwella ?megnyilatkozása? és az ebből fakadó válság valamint a pyar hatalmi viszonyok átrendeződése és a profán-szakrális szemben állás.

Ehhez volna néhány kérdésem Pyarron kapcsán:

-Orwella okozta a válság nekem azt sejteti, hogy addig esetleg a pyar panteonban nem kitaszítottként volt emlegetve?  cool  A panteon, az egyház esetleg az állam volt válságban?

-a pyarroni isteneket hogyan hozta össze Selmo? Volt róla szó, hogy isteneket kereset, de ez egy elég fura casting-nak hangzik, pláne az összeszedett csapatot elnézve…

-Uwel, Darton, Orwella eredetéről volt szó, de a többiek előképről van-e valami koncepció?
Főleg az olyan isteneknél, akiket más néven is tisztelnek pl. északon Arelt Kai-Syahot a szűz vadászt Ilanorban, vagy Kradot mint Nastar Tiadlanban. Ezek a szinkretizmusokat pontosan minek tarthatom?
Selmo ezeket az isteneket találta/válogatta be a panteonba saját igényeihez igazítva, esetleg változtatva, torzítva? Vagy a hittérítők klasszikusan így próbálták meg megnyerni a helyieket a pyar istenek kultuszának?

- a várost alapító godoni lovagok, miért Krad-ot választották patrónusuknak, illetve Selmo, miért őt „találta ki” főnőknek? Nem nagyon rendelkezik egy főisten jellemzőivel, a hadisteni attribútumokról nem is szólva. Azt értem, hogy a pyar kultúra milyen nagyra becsüli a tudást, de pont Godon egy erre alapuló diktatúra szó szerint elkóborolt lovagjai miért választanának egy bölcselkedő istent?
Értem, hogy ynevi alapvetés Krad kiemelkedő szerepe a panteonban, de úgy tűnt a diskurzusból, mintha a pyar történelem is „kikerekedne” Shadonhoz, Godorához hasonlóan…

-a hatalmi átrendeződésnek van valami érzékelhető jele a névváltoztatáson kívül? Mert pl az Uwel nevében című regényben elég egyértelműnek tűnt nekem, hogy a varázslóknak a Papi Székben egy emberük van, addig a panteon főpapjai kivétel nélkül tagjai és ez nem mutatja az erőviszonyok gyökeres változását. Mindenesetre, hogyan működik ez normális esetben? A kiválasztás alapja, hogy a leghatalmasabb szakrális vezető az adott isten papjai közül a tagja lesz? Ez érezhetően problémás lehet Chei és főleg al Marem esetében…

-A pyar varázsló hagyomány a godoni menekültek érkezésével vette kezdetét, esetleg már előtte is volt valami előzménye? Mikor vált olyan jelentősé, hogy a profán-szakrális szemben állás létre jött?

Bocsánat, hogy így rárontottam a Pyarron témára, de valahogy mindig a szent várost látom elsikkadni az Yneven, pedig elég központi tényező.

Utoljára Roninwolf szerkesztette (2014.02.26. 00:54:12)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Roninwolf írta:

András, hadd gratuláljak a Gamarcor sorozathoz, nem hittem volna, hogy Shadonból érdekes, egyedi helyet sikerül írni az ETK leírásai után. Ha nem probléma, megosztanád hogy áll a folytatása?

Nagyon köszönöm - '94 táján még én se hittem volna, hogy Shadonban fogok letelepedni. Hogy sikerült, abban komoly szerepe van a SUM-ban megjelent szövegeknek és térképnek, illetve azok szerzőinek is - a többi csak finomhangolás, aminben köztudottan jó vagyok. smile
A sorozat harmadik kötetén épp most dolgozom.


Roninwolf írta:

Orwella okozta a válság nekem azt sejteti, hogy addig esetleg a pyar panteonban nem kitaszítottként volt emlegetve?  cool  A panteon, az egyház esetleg az állam volt válságban?

Orwella az istencsalád rendes tagjának álcázta magát, és megpróbálta Pyarront vallásháborúba sodorni, ami a P. sz. 8. században majdnem sikerült is neki. Volt egy csomó haláleset, nem kis helyezkedés a panteonon belül - kábé egy évtizeden át komolyan rezgett a léc, úgy tűnt, az egész pyarroni eszmeiség rámegy - aztán jött a godoni crkusz újabb fordulója, Pyarron meg kiadta magának az ukázt, hogy "élni kell." Úgy is lett.

Roninwolf írta:

a pyarroni isteneket hogyan hozta össze Selmo? Volt róla szó, hogy isteneket kereset, de ez egy elég fura casting-nak hangzik, pláne az összeszedett csapatot elnézve…

Az isteneknek természetes hajlamuk van a tömbösödésre olyan helyeken, ahol a népesség koncentrálódik, és a Dorlamesa (Dorlan-medence), ahol a godoni zarándokutak véget értek, már elég sűrűn lakott volt, mikor a nyugati Gdún kóborló ordói kinyilvánították függetlenségüket. Par Anselmos (a későbbi Selmo) a keleti Gdúnban (a mai Shadon északi részén) született, a felföldi Godonban tanult, és saját szemével látta, hogyan lehet/nem lehet ideából entitást kreálni. Felismerte, hogy ha istenek keletkezhetnek de nem pusztulnak el, akkor "használaton kívüliek" is akadhanak a világban. Az életét arra tette fel, hogy megkeresse őket. Igazán nehéz dolga csak a legkorábbiakkal lehetett, a panteon magva már "húzta" oda a többit.
A pyarroni sikeréhez persze az is kellett, hogy a godoni út nettó kudarc, a shadoni pedig keservesen lassú legyen.

Roninwolf írta:

Uwel, Darton, Orwella eredetéről volt szó, de a többiek előképről van-e valami koncepció?
Főleg az olyan isteneknél, akiket más néven is tisztelnek pl. északon Arelt Kai-Syahot a szűz vadászt Ilanorban, vagy Kradot mint Nastar Tiadlanban. Ezek a szinkretizmusokat pontosan minek tarthatom?
Selmo ezeket az isteneket találta/válogatta be a panteonba saját igényeihez igazítva, esetleg változtatva, torzítva? Vagy a hittérítők klasszikusan így próbálták meg megnyerni a helyieket a pyar istenek kultuszának?

Átfogó koncepciók nem nagyon léteznek. Az irodalmilag "kiaknázatlan" istenek a játékban főszabályként részletek nélkül is elműködnek, annyira vonalzós módon vannak kijelölve a hatásköreik.
A szövetséges kultúrákban helyi neveken tisztelt entitások a pyarroni panteon tagjainak életrevalóságát mutatják: ha elegen szeretnék valamelyikület x helyett y-nak látni, valamilyen fokon azzá is válik. Szinte mindnek több arca/aspektusa van a Pyarronban kanonizáltaknál. Nem tegnap óta űzik az ipart, nagy túlélők az utolsó szálig. 

Roninwolf írta:

a várost alapító godoni lovagok, miért Krad-ot választották patrónusuknak, illetve Selmo, miért őt „találta ki” főnőknek? Nem nagyon rendelkezik egy főisten jellemzőivel, a hadisteni attribútumokról nem is szólva. Azt értem, hogy a pyar kultúra milyen nagyra becsüli a tudást, de pont Godon egy erre alapuló diktatúra szó szerint elkóborolt lovagjai miért választanának egy bölcselkedő istent?
Értem, hogy ynevi alapvetés Krad kiemelkedő szerepe a panteonban, de úgy tűnt a diskurzusból, mintha a pyar történelem is „kikerekedne” Shadonhoz, Godorához hasonlóan…

A klasszikus godoniak megérteni és uralni, a felföldet ilyen-olyan okokból elhagyó, a későbbi Shadon területén sokasodó és keveredő népelemek hinni ls boldogulni akartak. A nyugati Gdún valamiféle szintézisre törekedett a kettő között, Krad pedig pontosan ezt, a tudásban rejlő hatalmat és felelősséget testesíti meg. A kóborlóknak nem a harchoz, hanem a civilizációs értékek megőrzéséhez és terjesztéséhez kellett segítség. A pyarroni kultúra mindmáig az utóbbiakra épül, és küldetéstudata is ezekből táplálkozik.
Krad ideális tanár- és apafigura volt a délvidéki ember számára egy olyan időszakban, amikor az (nem minden alap nélkül) úgy érezte, hogy civilizációjának napjai megszámláltattak, és égen-földön egyetlen jóakarója sincs. Krad előtt csak azt tudta, hogy harcolnia kell - utána azt is, hogy miért.    

Roninwolf írta:

a hatalmi átrendeződésnek van valami érzékelhető jele a névváltoztatáson kívül? Mert pl az Uwel nevében című regényben elég egyértelműnek tűnt nekem, hogy a varázslóknak a Papi Székben egy emberük van, addig a panteon főpapjai kivétel nélkül tagjai és ez nem mutatja az erőviszonyok gyökeres változását. Mindenesetre, hogyan működik ez normális esetben? A kiválasztás alapja, hogy a leghatalmasabb szakrális vezető az adott isten papjai közül a tagja lesz? Ez érezhetően problémás lehet Chei és főleg al Marem esetében…

Az Uwel... abban az átmeneti szakaszban játszódik, mikor a viszonyok még képlékenyek, az új adminisztráció figyelmét pedig Amhe-Ramun köti le. Miután a pyar szellemiség a belpolitikában nem tűri az erőszakot, bizonyos pozíciók/testületek befolyása csak kihalással fog végképp elenyészni. A Papi széket sem oszlatták fel, csak az abszolút döntéshozói jogkörét korlátozták - a békesség kedvéért többnyire nem legfelső szinten, hanem alatta, ahol már nincs belőle érdemi feszülés.
Az Államközösségben mindenről papok döntöttek, ai Államszövetséget az észarisztokrácia és a teokrácia közösen irányítja. Ezzel együtt sokat nyom a latba, hogy a lar-dori és temorani mágusműhelyek, a titkos társaságok és páholyok, meg az olyan karizmatikus reformfelekezetek, mint a maremita, kivétel nélkül az észarisztokráciát támogatják.
Modhatnám, hogy Pyarront a Dúlást követő évtizedekben de facto a titkosszolgálat kormányozza... de az elég erős lenne, úgyhogy nem teszem.

Roninwolf írta:

A pyar varázsló hagyomány a godoni menekültek érkezésével vette kezdetét, esetleg már előtte is volt valami előzménye? Mikor vált olyan jelentősé, hogy a profán-szakrális szemben állás létre jött? (...) Bocsánat, hogy így rárontottam a Pyarron témára, de valahogy mindig a szent várost látom elsikkadni az Yneven, pedig elég központi tényező.

A kiáramlás Godonból a Dorlan-medence felé sokkal korábban (P. e. I. évezred) kezdődött bármiféle menekülésnél. Az ottani magas mágia alapvetései értelemszerűen a felföldről valók, de a Godorával kiépített kapcsolat révén már a hatodkorban is bővültek a kyr és egyéb északi metodikák elemeivel.
Mivel Godon a külsőségek dacára mindvégig vallástalan volt, a keleti Gdún a lelki szükségletekre helyezte a hangsúlyt. Pyarron politikai entitásként vsz. létre sem jön, ha előbbi neofita buzgalmában korlátozni nem kezdi a világi mágiahasználatot - Par Anselmos és köre azt éppúgy nem nélkülözhette, ahogy a saját akarattal bíró (és azt a Domvik-előd Jedoméval szemben közérthetően kinyilvánítani képes) isteneket.
A szakrális mágiát a nyugati Gdún hőskorában (az alapítás előtti századokban) a kóborlók képviselték. Főszabályként harcosok voltak, utódaik pedig az új panteon hangadóinak fegyveres ordóiban lettek kulcsemberek. Tőlük származik a pyar születési arisztokrácia a maga körömszakadtáig védett erőszakmonopóliumával... a godoni ődsöknél szabadosabb világi mágiahasználó réteg pedig a közrendű észarisztokráciát termelte ki, annak kontinentalista szemléletével együtt.
A szembenállás tehát mindig is létezett, Pyarron csak megörökölte. Ahogy mindenütt, ott is az elvek dogmatizálódásának tempójában súlyosbodott ellentétté, és ugyanazért nem torkollott fegyveres belviszályba, amiért az észarisztokrácia nem kapkod a Dúlás óta gazdátlan hatáskörök után. Háromezeröztszáz évig várt, hogy lökdösődés nélkül jusson a kormánykerékig; az a pár, míg az utolsó kövületek nyugdíjba vonulnak, már nem oszt és nem szoroz.
A Szent Város tekintélye az, ami a nem szenvedhet újabb csorbát.

Egyetértek abban, hogy a téma fontos, és a jelentőségéhez képest messzemenően elhanyagolt. A saját hatáskörömben pár konfliktusforrást tudtam csak hozzátenni - meglátjuk, mire lesz elég.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Kedves András!
Mivel nekem úgy tűnik hogy lecsillapodtak a kedélyek az aquiros-ősmágiás thread körül,szeretnék feltenni egy amolyan összegzés jellegű kérdést.
1.)ugye jól látom, hogy a felülvizsgált koncepció kihúzta a nagy ződnek a mana=kókemény szuperdelej; od=még kókeményebb gigaszuper delej alapvetését?
Ha ez így van,
2.)akkor amit manának nevezünk, az a világot alkotó energia(ami ugye lehet hullám,anyag,hupilila kicsi nyúl természetű, a valóját nem értjük) az emberi elme számára megfogható aspektusa?

Korábbi hozzászólásaid alapján pedig
3.) az odként jellemzett energia megjelenési forma az Ynevre rángatott teratóm lények fonák anyagja/energiája(anti anyag,sötét anyag de nagy zöld villogás:ezek csak szimbólumok!) által "elégetett", "károsított" energia  "égésterméke", "kondenzátuma"?

Én nagyon örülök neki ha ez a term.tud/metafizikai háttér rendbe van rakva,mert az eredeti nagyződ kicsit pöttyöslabda katalógus szerűen* kezeli ezeket a dolgokat.
A M*2.0 mikor hogy merre meddig? Ülök a tűkön erőssen big_smile big_smile  big_smile


*:a matematikusnak, a fizikusnak és a mérnöknek meg kell mondai hogy hány literes egy pöttyöslabda. A matekos megjön félnap múlva:felvettem a labdát egy 3D koordinta rendszerbe,a felületi pontok leple alapján számoltam, meglett a térfogat 3,124 liter. A fizikus jön 3 óra után: vízbe merítettem a labdát, és a kiszorított víz mennyisége alapján kiszámoltam 3,1 liter. A mérnök tíz perc alatt végez: megnéztem hogy ez a labda hétpöttyös,felcsaptam a pöttyöslabda katalógust,5. sor B oszlop,7 pöttyös labda: kb 3 liter.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Köszönöm Raon! smile

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Üdvözlet Mindenkinek! Van a kráni elfeknek egy kalahorája, Gor Hannain a Tűzben Élő, aki a mohón pusztító fekete láng eszenciájaként ismert. Mondják a Kosfejes Úr alkotta Eidhilből és Narmiarenből. Eltorzított alakja a kráni elf lélek örök nagyratörésének a kalahorája. Azt mondják, hamarosan újra megjelenik Yneven. Elolvastam, amit a SUMMI írt róla. Ha lehet, szeretnék kérni róla bővebb információt. Előre is Köszönöm!

Utoljára Draconarius szerkesztette (2014.02.26. 12:05:32)

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Manticore;

írtad:

@bűvdudás
Küldtem e-mailt.

Köszönöm, de ha a fórum-email címre, akkor hiába: nem jó, s nem tudtam átírni.  Ezért küldtem el egyik levelemben egy másik címet is, az a használható. Ha megtennéd... smile

Jó is, hogy ez felmerült, mert anno Andrástól is kértem értékelést. Csak remélni merem, hogy még nem volt rá ideje...

Meg is kérdezném (most már úgyis totál OFF): van-e mód az email-cím átjavítására? (Remélem, nem csak én vagyok megint "formában"... )

Elnézést a szemetelésért!

"... A mohos szobor alapján a Bűvdudás nyakigláb alak lehetett különös szemekkel. ..."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

@András: A Krán vs Godon huzavona alatt Shadon vagy Pyarron játszott valamilyen szerepet? Mennyire voltak egyáltalán képben, hogy az elzárkózó Godonnak gondjai támadtak? Adtak valamilyen segítséget?

Felteszem Jedome (is) az Egy egy darabkája volt... (ha már Domvik az) de mi kellett hozzá, hogy a megsemmisüléssel küzdő entitásból "fúziós erőművé" nője ki magát relatíve rövid idő alatt?
Amúgy az Oltalmazó a Leviatánnak és a többieknek "testvére", vagy már egy későbbi formációja az Egynek?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Tükörálarc írta:

A legősibb aquir eredetmítoszok öntudat és akarat nélküli létezőnek tartják az Egyet. Ez a két tulajdonság szerintük az Egyből spontán módon kiváló és lefűződő entitásokban jelent meg először, akik e procedúra során szétszaggatták a teremtőjüket, előidézve a dezintegrációs sokkot. Ők voltak az első istenek: a Leviatán, a Farkába Harapó Kígyó, a Sárkányok Atyja, a Vak Korcs és még néhányan. A tomboló káosz őserejű megnyilvánulásai, akikhez képest Tharr békésen szenderegve doromboló kiscica.

(...)

Hogy mennyi igazság van ezekben a töredékes aquir mítoszokban, azt éppúgy nem lehet tudni, mint azt, hogy a bennük szereplő ősistenek kilencen voltak-e.

Mintha a Kilencek és az Egy kissé egybe mosódna...

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

@GA és Roninwolf
A magam részéről annyit tennék hozzá, hogy azzal, hogy a "rendszerező" Kradot nagyjából Kyel "fölé" helyezte a rendszer, de "mellé" tette Arelt, aki meg a "kiszámított" instabilitást és az ebből adódó kreativitást
(kiszámított, mert folyton megkérdőjelezi a rendszert, rámutatva az esetleges hibákra vagy kevéssé hatékony
struktúrákra - de nem annyira csapodár, hogy az egészet felrobbantsa) teszi bele a közösbe...

Ez egy nagyon hatékony szisztéma lehet.

Tovább árnyalja pld. Darton, aki a halandó kreativitást tovább ösztönzi (kb. ha nincs határidő, sohasem
adod le a dolgozatot), majd Ellana, az újjászületéssel, termékenységgel.

Vagyis ez a rendszer potenciálisan felülmúlhatja a (faj)halált mindenképpen elkerülni akaró Kránt/Ranagolt,
pedig ez utóbbi lefutott a versenyben már pár kört, mire a Pyarr Panteon egyáltalán rajthoz állt (jelenlegi színeiben mindenképp).

A kilenc kor miatt meg mindenképp van valami verseny - de, hogy a "győztes mindent visz" jellegű, vagy
amolyan maraton jelleggel, hogy "aki lefutja szintidőn belül az már győztes"... Vagy egészen más - ezt
nem tudom eldönteni.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

szabber írta:

3.) az odként jellemzett energia megjelenési forma az Ynevre rángatott teratóm lények fonák anyagja/energiája(anti anyag,sötét anyag de nagy zöld villogás:ezek csak szimbólumok!) által "elégetett", "károsított" energia  "égésterméke", "kondenzátuma"?.

Mondom itt a magamét: anno Ynev AD&D alatt futott - abban pedig szerepelnek érdekes varázslatok, mint
pld. a Power Word: Kill meg a Holy Word. (Hatalom szó: Halj meg és Szent Szó).

Gyanítom innen indult az aquirok hatalomszava - alaposan túllépve persze az eredeti koncepción.

Namost a vicces az, hogy volt ott egy Negative Energy Plane is - most előkerült egy Sötét Entrópia síkja,
mint "energiaforrás".

Nem akarom összetéveszteni a triceratopszt a rinocérosszal - vagyis megvárom a magyarázatot.

Sőt, egy ilyesmi ábra nekem nagyon sokat segítene (nyilván jelen formájában teljesen más kozmológiát
ábrázol):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … chemie.jpg


*:a matematikusnak, a fizikusnak és a mérnöknek meg kell mondai hogy hány literes egy pöttyöslabda. A matekos megjön félnap múlva:felvettem a labdát egy 3D koordinta rendszerbe,a felületi pontok leple alapján számoltam, meglett a térfogat 3,124 liter. A fizikus jön 3 óra után: vízbe merítettem a labdát, és a kiszorított víz mennyisége alapján kiszámoltam 3,1 liter. A mérnök tíz perc alatt végez: megnéztem hogy ez a labda hétpöttyös,felcsaptam a pöttyöslabda katalógust,5. sor B oszlop,7 pöttyös labda: kb 3 liter

smile

Mondjuk szebben hangzik, mint ha "a vonatkozó ágazati szabványok szerint 3,05 és 3,15 liter közöttinek kell
lennie, mi a jelenlegi gyártástechnológiával 3,06 és 3,1 közötti szórást produkálunk - tudnánk jobban is közelíteni a szabvány alsó határához (amivel kevesebb nyersanyagot használnánk fel) de az a jelenlegi
gumiárak mellett túl drága lenne."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

@Nekeresdi: Godon nagyon értett hozzá, hogy elidegenítse magától potenciális szövetségeseit (saját jedomeroni és dorlamesai fiókkultúráit), így lényegében magára maradt Kránnal szemben.
A Kilencek és az Egy pedig nem mosódnak egybe; aki tudja mit keressen, ebben a félmillió éves távlatot átfogó, idegen értelmen többszörösen átszűrt forrásszövegben megtalálja. A teremtéstörténet aquir olvasatától ne várj ennél élesebb kontúrokat - a testüknek sincs, ha jobban belegondolsz. smile

@KLM: a pyarroni panteon kapcsán egyetértünk: a maga idejében a szisztéma abszolút forradalmi volt, és még négy évezred után is vannak rejtett tartalékai.
A Pyarron iránti érdektelenség legfőbb oka szerintem az, hogy az ilyen-olyan földi párhuzamok épp azt a dinamizmust takarják ki, ami a Nyúl féle elképzelés lényegi eleme volt. (Ray beszámolója szerint a játékban ez egy idő után pont úgy elmúlt, ahogy a valóságban szokott - ez hívta létre az olyan deviáns irányzatokat, mint a maremita rend.) Az, ahová a Pyarron tematika mostanra jutott (illetve nem jutott), kétségtelenné teszi, hogy hibáztunk: A Renegát nevezetes kivételével irodalmilag és játékszinten sem sikerült konzekvensen kommunikálni, mi teszi a PÁSZ-t az emberi kultúra zászlóvivőjévé és Krán méltó ellenfelévé.
1.sz. tanulság: az olyan szavak gravitációja, mint az "inkvizíció" vagy az "eretnek", országnyi tömegeket tud kényszerpályára lökni.
2.sz. tanulság: aki ambivalenciát akar, ne csak az egyik pólushoz rendeljen RR kaliberű témagazdát.

@szabber, KLM: az ilyen konstrukciók tudat alatt-fölött szrosan kötődnek az adott kor valóságképéhez. A nullpont-kondenzátorhoz képest annyit léptünk előre, hogy nálunk nem egyértelmű a dinamó hatás. smile
Az ad&d síkalapú valóságképe a maga módján remek darab, a terminológiája pedig olyan mélyen ivódott a köztudatba, hogy csak aránytalan (és kétes megtérülésű) erőfeszítéssel lehetne kiváltani. Ilyesmivel nem is kísérleteztünk - a cél annyi volt, hogy felszámoljuk az ős-M* interpretáció zűrzavarát.
Az eredmény (amiről vsz itt is volt szó korábban) néhány kulcsponton eltér a korábbitól, de szellemében nem idegen tőle... a szabberi feltételeket pedig csak annyiban nem elégíti ki, hogy nyitva hagy ilyen-olyan kiskapukat a szerzők számára. Összvissz másfél oldal, tehát akár le is rajzolhatja az, akinek érzéke van hozzá/tud formákban gondolkodni fogalmak helyett, és elbír az ilyenekkel:

(a teratóm síkok) viszonyai összeegyeztethetetlenek a létezés hagyományos formáival, a teratóm összetevő pedig a legcsekélyebb koncentrációban is aktívan bomlasztja a valóság szerkezetét. (...) a mintázatok semmivé foszlásakor keletkező diszharmonikus rezgés az, amit Ynev lakói odként rettegnek.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

@Bűvdudás

Ne haragudj, de nem talállak a levelek között, pedig mindenkinek visszaírtam. Légyszíves küldj még egy levelet a címemre. Köszönöm.
smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Nekeresdi írta: „Mintha a Kilencek és az Egy kissé egybe mosódna...”

Annyi bizonyosan közös bennük, hogy mindegyikük úmat. Vélhetően már a Satralisra érkezésük előtt ellenséges viszonyba voltak egymással a Kilencek és az Egy. Volt említve egy a felfoghatatlan messzeségben dúló háború, melyből a Kilencek elmenekültek és akkor találtak rá Satralisra (akkor még nem így hívták, ha hívták egyáltalán valahogy) és teremtették a Kristályszférákat. Az Egy pedig nyomukat követve bukkant rájuk…. Kíváncsi lennék, hogy ez a Kilencek és az Egy között meglévő ellenségesség, melynek a gyökere a Kristályszférák teremtése előtti időkre nyúlik vissza, miből fakad?

„Nem moccan a medve. Nem moccan a vadkan. Lesték egymást: mi lesz? …Kavargott a hó, gomolyogtak a testek. Sárga meg veres cseppekben fröccsent szerteszét s olvadozott a havon a testek párája, a nyár, a vér…”

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

És ki/kik teremtette/ték Satralist?  cool

"A tudatlanság gyorsabban öl, mint a tűzgolyó."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

@Draconarius: az ilyen kérdésekre sosem lesz "hivatalos" válasz - a hiánya önmagába többet ad az összes szóba jöhető feleletnél. 

@Danren con Erwion: ugyanaz/ok, aki/k engem és téged is. Egy univerzum, más helyrajzi szám.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Gáspár András írta:

Összvissz másfél oldal, tehát akár le is rajzolhatja az, akinek érzéke van hozzá/tud formákban gondolkodni fogalmak helyett, és elbír az ilyenekkel:

(a teratóm síkok) viszonyai összeegyeztethetetlenek a létezés hagyományos formáival, a teratóm összetevő pedig a legcsekélyebb koncentrációban is aktívan bomlasztja a valóság szerkezetét. (...) a mintázatok semmivé foszlásakor keletkező diszharmonikus rezgés az, amit Ynev lakói odként rettegnek.

Kérdés, hogy publikus-e, illetve előre szólok: se Max, se Vida maestro kvalitásaival nem rendelkezem.

Illetve elsikkadni látszik egy kérdés: hogy állnak a dzsennek (illetve az amundok) a terratómiával?

Utoljára KLM szerkesztette (2014.02.26. 14:08:59)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Olvastam egykoron, hogy az utolsó kyr császár és még néhányan a Változás síkjára léptek. Lehet tudni valamit erről a Változás Síkjáról?
Valamikor úgy gondoltam, hogy igazándiból nem egy másik síkra mentek, hanem visszatértek Calowynra, csak mágikus úton. Persze később itt olvastam, hogy ez nem lehetséges.

Egyébként milyen érdekes, Változás Síkja, Változás Törvénye. Áthatja az egészet a dinamizmus.

Utoljára Danren con Erwion szerkesztette (2014.02.26. 15:10:31)

"A tudatlanság gyorsabban öl, mint a tűzgolyó."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #3

Nagyon köszönöm a válaszokat András! Öröm látni, hogy a virtuális SUM II. ilyen téren is gazdagodik, az ilyen cikkek miatt élvezet olvasni a fórumot.

Néhány további pontosítást a tökéletes megértésért kérnék még, ha lehet:

Orwella az istencsalád rendes tagjának álcázta magát, és megpróbálta Pyarront vallásháborúba sodorni, ami a P. sz. 8. században majdnem sikerült is neki. Volt egy csomó haláleset, nem kis helyezkedés a panteonon belül - kábé egy évtizeden át komolyan rezgett a léc, úgy tűnt, az egész pyarroni eszmeiség rámegy - aztán jött a godoni crkusz újabb fordulója, Pyarron meg kiadta magának az ukázt, hogy "élni kell." Úgy is lett.

- Ez alapján a Selmo féle mitológia, vagy egy része valós esemény és történelmi időtávba tehető? Úgy, mint Orwella elűzése Kyel illetve utóbb Arel által? És a panteonbeli ellentétek létrejötte, mint Arel vs. Ellana? Ez szerintem jót tenne a pyar vallás olvasói megítélésének, mert akkor nem arról volna szó, hogy a hit legnagyobb prófétája az általa kreált történetekkel traktálta a nagyérdeműt több mint 3000 éven keresztül…

- a pyar születési arisztokrácia pozíció, ha ilyen erősek voltak a Dúlásig, akkor mi indokolja Predoc és Edorl létrejöttét, később pedig részben Enysmonba és Viadomoba való kivándorlását? A szövetség többi állama hogyan viszonyul a megváltozott helyzethez? Megindult valami szorosabb átrendeződés a rendszerben?

- A papi székbe, hogy kerülhet akkor egy főpap? Teszem azt, ha Antoh legfőbb kegyeltje éppen az aszisz egyház feje, akkor felajánlják neki a posztot? Vagy csak pyar előkelő lehet a tagja?

A téma tényleg megérdemelne nagyobb írói figyelmet, mert egy RR által menedzselt Krán mellett Pyarron súlytalan.

Utoljára Roninwolf szerkesztette (2014.02.26. 14:42:21)