Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@rockghost: Geoframiából való kihagyását az indokolta, hogy a VP egy évtizede alatt egyetlen érdemleges ötlet vagy anyag sem született róla - olyan homályosra sikeredett, hogy még a játékos köztudatba is Alborne ment át helyette a pyar művészetisten szerepében. Az lett a sorsa, ami egy valódi ynevi halhatatlané ilyen esetben lenne: kultusza a hetedkor végére archaikusnak számít, ő maga pedig inkább emlékmű, mint eleven entitás. A Hit városa függelékének vonatkozó szócikke szerint:

Della - A Fátylak Takarta Arcú Hölgy; az istencsalád megnyilatkozása idején a művészetek patrónusaként tiszteltek. A vallástörténészek körében a mai napig vita dúl arról, mi okozta háttérbe szorulását – a legelterjedtebb nézet szerint túlontúl megfoghatatlan a kontinens lakói számára, akik magukhoz közelebb állónak érzik a szenvedélyes Arelt vagy a szikáran megbízható Kradot. Dellának csak az Államszövetség ideológiai hátsó udvarának számító (déli) városállamokban és Erionban van számottevő kultusza. Lar-dorban temploma is áll, szertartásainak irodalma könyvtárnyi, akár a többi halhatatlané, saját ünnepnapokkal azonban az utóbbi félezer évben – mióta szerepkörét Alborne vette át – már nem rendelkezik, s papjait sem képes felruházni a szakrális mágia minimumát meghaladó képességekkel. Szent szimbóluma két egymást keresztező fénykéve.

A hivatalos magyarázathoz a magam nevében csak annyit tudok hozzátenni, hogy a dologban Orwella is eljátszotta a maga szerepét. Dellán keresztül férkőzött be az istencsaládba; a legkorábbi (P. sz. III. századi) apokrifokban "testvérhúgaként" szerepel. A kimutatkozás háborújáról szóló források emlegetnek valamiféle "szörnyű tettet" is, amit Della azért vállalt magára, hogy Arelt megkímélje tőle. Híveihez és embernemhez fűződő viszonya ekkor szenvedte el a kárt, ami utóbb az elmúlásához vezetett - lényegében lemondott a létezésről, hogy a panteon és a Nyugati Gdún (Pyarron) tovább élhessen.
Tovább is van, de csak annak, aki az egészet megírja helyettem. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@András: ezekre az apokrif írásokra mennyire nagy az igény pyarroni és ellenséges részről? Csak mert egyik (selmovita) oldalon ideológiai tisztogatás célja, a másik oldalon (ellenérdekelt országok/egyházak, vagy akár az igazságra törekvő északi pyar egyházak) bomlasztó információ lehet a pyar istencsalád "valódi" története.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Üdv' ha szabad közbekotyognom, az én művészlelkem úgy van ezzel a Della-Albrorne dologgal, hogy Della hívei invidualisták, olyan művészek, akik önmaguk gyönyörűségére alkotnak, elveik leginkább a "L'art pour l'art"-hoz áll közel. A közvélekedéssel vajmi keveset törődnek. Alborne hívei inkább kollektivisták, alkotásaik a szélesebb réteghez szólnak. Ezért is sokkal népszerűbb Alborne, és kevésbé kedvelt Della kultusza.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

della az underground...
big_smile

A'frad!!!

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@lightningrider: Pyarron elenyésző mennyiségű apokrifot termelt fennállása során - ez Yneven is, nálunk is a konstruált kultuszok sajátja. smile Orwella nyomainak eltűtetése nem ideológiai tisztogatás volt, zsigeri reakció inkább - a népé, ami csak a veszély elmúltával döbbent rá, mit is úszott meg tulajdonképpen.
Della története inkább elégikus és felemelő, mint bomlasztó; a pyarroniak "mértékadó" része sosem felejtette el, csak beszélni nem szeret róla. Ezt a tudást fegyverként csak a belpolitikában lehetne használni, ott is csak Della hívei ellen, akiktől háromezer éve nincs (talán soha nem is volt) semmi elvenni való.

Fontos: a selmovita irányzat - névadójához méltó módon - apolitikus; régebben a szolgálatnak, mostanság a vezeklésnek és a szolgálatnak él. A Papi Szék a pyarronita, a Fehér Páholy a kontinentalista erőcentrum.

Még fotosabb: a pyarroni isteneknek nincs külön északi és déli egyháza. Más-más arcot fordítanak a két égtáj felé, és más-más hangon bár, de szóról szóra ugyanazt mondják: a két kontinensfél emberi kultúráinak eminens érdeke az összetartás.


@dragondark: így is van. Az utóbbi követőinek ezért nem volt soha érdemi befolyásuk az események alakulására... azt az I. évezred végi tudjukmilyen alkalmat kivéve. smile

@Ali: ez is igaz. Hogy miféle, arról sokat elárul, hogy olyan műveket szponzorált, mint a Holdfényember (a fiktív darab, nem a hipotetikus könyv), amit a hajnalkor Hannibal Lectere, Kirkun Yarvis írt.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@András: jól értem, hogy a Dúlás csak átmeneti válságot és politikai átrendeződést (Papi Szék vs. Fehér Páholy) okozott, de tartós törést, ami előrevetítené a véget, még nem?
Az északi és déli egyházatyák közötti nézetkülönbségeket tudják-e még a szervezeten belül kezelni, hiszen Al Marem esete eléggé intő példa lehet?
Az apokrifok mennyire hozzáférhetőek a papok számára, fakadnak-e belőlük új hitelvek, átértékelések (például az istenek közötti rokoni kapcsolatok kérdésében)?

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@lightningrider: a Dúlás ráébresztette Pyarront, hogy nem csak tanítani-, tanulnivalója is akad még a világban. Dorantól például az, hogy "nem muszáj szépnek lennie, csak hatékony legyen." A panteonja átrendeződése javában zajlik, de ez inkább előny, mint hátrány: a korforduló Pyarronja sokkal szálkásabb, életrevalóbb és éberebb lesz a Dúlás előttinél. Így keleti testvéreivel is könnyebben szót ért... az a bizonyos vég tehát nem mostanában fogja megtalálni.

Az apokrifokhoz nem csak a papok férhetnek hozzá, hanem bárki, aki eléggé akar. Az ismeretük nem tilalmas, a birtoklásuk nem blaszfémia... csak olyan érzést leltenek a hetedkor végi emberben, mint bennünk az első világháborús szereoszkópiák az ilyen-olyan fokon megundokodott halottakról. Értsd: nem mondanak semmi újat... de azt elég felkavaróan teszik.

Az istenek közti rokoni kapcsolatok Ynev evolúciójának legkorábbi szakaszából valók, és már a 90-es évek közepén sem számítottak igazán komilfónak. Hogy ne kelljen semmit visszaszívni, úgy döntöttünk, hogy a "szent család" koncepció a panteon bevezető kampánynak része volt, de a kimutatkozás óta nem forszírozzák... a mai Pyarronban pedig már a tízvesek is tudják, hogy nem igaz.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Gáspár András írta:

@lightningrider: a Dúlás ráébresztette Pyarront, hogy nem csak tanítani-, tanulnivalója is akad még a világban. Dorantól például az, hogy "nem muszáj szépnek lennie, csak hatékony legyen." A panteonja átrendeződése javában zajlik, de ez inkább előny, mint hátrány: a korforduló Pyarronja sokkal szálkásabb, életrevalóbb és éberebb lesz a Dúlás előttinél. Így keleti testvéreivel is könnyebben szót ért... az a bizonyos vég tehát nem mostanában fogja megtalálni.

Az apokrifokhoz nem csak a papok férhetnek hozzá, hanem bárki, aki eléggé akar. Az ismeretük nem tilalmas, a birtoklásuk nem blaszfémia... csak olyan érzést leltenek a hetedkor végi emberben, mint bennünk az első világháborús szereoszkópiák az ilyen-olyan fokon megundokodott halottakról. Értsd: nem mondanak semmi újat... de azt elég felkavaróan teszik.

Az istenek közti rokoni kapcsolatok Ynev evolúciójának legkorábbi szakaszából valók, és már a 90-es évek közepén sem számítottak igazán komilfónak. Hogy ne kelljen semmit visszaszívni, úgy döntöttünk, hogy a "szent család" koncepció a panteon bevezető kampánynak része volt, de a kimutatkozás óta nem forszírozzák... a mai Pyarronban pedig már a tízvesek is tudják, hogy nem igaz.



Ez azt jelenti, h egy esetleges, jövőbeli  Krán elleni konfliktusból akár még győztesen is kikerülhetnek??..:)) (Bocs, kicsit csapongók)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@András: Köszönöm a választ! Talán túl realista vagyok hozzá, hogy elhiggyem, Yneven sikerült, ami itt a Földön nem szokott. smile

@siuras: Szerintem inkább azt, hogy igyekeznek elkerülni egy újabb Krán elleni konfliktust, de felkészülnek rá...

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Gáspár András írta:

...így is van...a Holdfényember (a fiktív darab, nem a hipotetikus könyv), amit a hajnalkor Hannibal Lectere, Kirkun Yarvis írt.

Hűha, ez a téma érdekelne, lehetne egy kicsit többet tudni a Holdfényemberről (színdarab) és a szerzőjéről. Olyasmit, amit egy színházszerető embernek érdekes lehet.
Köszönöm.

Ha valaki lemaradt volna róla: http://www.deltavision.hu/forum/archivu … 6420#p6420
http://www.ynev.hu/forum/viewtopic.php?pid=20546#p20546

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Egy államberendezkedés tartóssága nem elsősorban az ideológiától, hanem a szervezettségétől, a gazdasági/katonai erejétől és a tömegtámogatottságától függ. Vannak persze külső körülmények (idegen beavatkozás fegyverrel vagy anélkül), de a belső rendjét nagyjából ez határozza meg. Ez Yneven is érvényes, szerintem. Pyarronban vélhetően egyikkel sincs gond.

Utoljára lightningrider szerkesztette (2012.08.28. 12:51:14)

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@Al-Wanes: thx.
Az ábrát kint hagyom azért - máskor is jól jöhet még.

http://kepfeltoltes.hu/thumb/120829/SAC_bulwarkz_www.kepfeltoltes.hu_.png

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Azt hiszem ez a grafikon mindent megmagyaráz, nekem is. smile

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Al-Wanes írta:

"szóval inkább arról mesélj, mi adja a Pyarroni főhatalmak, a Papi Szék és a Fehér Páholy stabilitását és hatalmát?"

Erre én egy szóban is tudok válaszolni neki: Mágia.
Az államközösség lakóinak szükségük van a mágikus támogatásra az élet minden terén (Uweltől Alborneig, Kradtól Ellanáig), és örömmel fogadják azt, nem kell elsimítani semmit.

Más:
A sirenariak általában hogyan viszonyulnak az északi emberekhez? (Főleg az Északi Szövetség tagjaira gondolok most.)
Egyszer azt olvasom, hogy nyitottabbak, mint az elfendeliek; másszor viszont azt, a határerdők őrein kívül senkinek sem szabad találkoznia külhonival, és az erdőjárók munkaköre sem épp a barátságos köszöntés (hanem inkább a "fordulj vissza, vagy életeddel lakolsz"), erdeikbe csak kiválasztott keveseket engednek be, valamint az embernépekkel a kapcsolatot csak a kitaszítottakon keresztül tartják; ellenben mégis van egy vörös lobogójuk, és hajlandóak a Szövetség oldalán harcolni - kívül merészkednek saját határaikon és harcolnak, annak ellenére, hogy nincsenek közvetlen veszélyben.
Az egész nem áll össze.

Megint más:
A Fayumi törzsben milyen varázshasználók élnek?
Szerafista sámánok, Galradzsa papjai vagy esetleg mások adják a mágikus támogatást a nemzettségeknek?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@lightningrider: könnyű neked; tudod, hogy holisztika, mágia és hatalom Yneven elválaszthatatlan egységet képez. Ez manapság már nem mindenkinek nyilvánvaló.   

@Sötét Ezredes: Sirenar nem egységes állam, hanem családszövetség, amin belül kívülállók számára misztikus módon ingadozik az egyensúly az elzárkózás- és a kötődéspárt között. Oilan technikai értelemben egy hamadik pólus, a fajháborúk korának kis zárványa, melynek aquirokkal való nyílt szembenállása (a toroni kultúra rasszista tendenciáival karöltve) mintegy determinálja az elf pozíciót a zászlóháborúkban. Hadászati elkötelezettségük esetleges és korlátozott, de passzív hátországként is komoly pluszt jelentenek az  Északi Szövetség számára. A nyugati hadszíntér (vagy Kahre-Alidar-Talawun háromszög) stratégiai jelentőségét épp az adja, hogy itt halad át a Szövetséget Sirenaron keresztül a kontinentalista világhoz kapcsoló életvonal.
 
Az is tény, hogy az elfek nem szívelik az össze-vissza mászkáló jövevényeket. Területükre csak bizonyos pontokon lehet belépni, azon át csak bizonyos útvonalakon lehet közlekedni, a szájukból elhangzó  "nem"-et ajánlatos komolyan venni... aki pedig az Oilant övezó erdőkben bóklászik, jó eséllyel a legrosszabb oldalukról is megismeri őket. smile

Fayumik: nem vagyok képben, a kérdést továbbítom Boomennek. Az (szinte) biztos, hogy a dzsad isteneknek nincs közük a dologhoz... ami a hetedkorban majd' mindenre igaz. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

A fayuma törzsről a Szerafizmus-cikkben esik említés, egy - Renier szokása szerint - sokadkézbe tett elmélet szerint a törzs vezetői szerafisták, akiket talán az el Dzsiah patronál, talán valami még ismeretlenebb hatalmasság, de az biztos, hogy erős természeti mágiát tudnak felmutatni.

Ha valaki még nem olvasta volna, akkor kötelező darab (a 39 oldalon van a fayumákról szóló rövid szakasz):
http://www.fantasycentrum.hu/old/MAGUS/ … fizmus.pdf

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@András: A nyugat-keleti útvonal fontossága is csak érintőlegesen szerepel a M* korpuszban, talán leginkább a hódításkori kyr hadmozdulatokból lehet a fontosságát kiolvasni. Ebben a kontextusban jobban megérti az ember, miért fontosak olyan, aránylag jelentős, de mégiscsak pontszerű hatalmi centrumok, mint az ezen utakat ellenőrző városok. Nem a katonai vagy mágikus erejük miatt, hanem a stratégiai fekvésüknek köszönhetően. Így sokkal indokoltabbnak tűnik az erre irányuló hírszerzési erőfeszítés mindkét fél részéről (pl. a Csepp és tenger Graum-vonulata).

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@András: akkor ha jól értem, leginkább attól függ, hogy milyen elffel fut össze az ember.
Vannak, akik rögtön megölik, mint egy kártevőt, és vannak, akik ugyanolyan szívélyesen bánnak az emberekkel, mint yllinori fajtársaik. (Persze az ő türelmükkel sem tanácsos visszaélni.)

Apropó nyugati hadszíntér: úgy olvastam, az ereni határtól Kahréig illetve Alidarig tartó rész azért nem települt be a hetedkorban, mert a kiméraháborúkban elszabadult (dawai és ryeki mágusok alkotta) varázslatok veszélyessé tették a területet.
Milyen lények élnek errefelé (úgy tudom, vannak pl. snilek), és milyen veszély érhet egy utazót?

@GergiX: ezt olvastam, de nem emlékeztem, hogy szó volt benne a fayumikról, kösz.

A dzsad istenekre csak azért gondoltam, mert a törzs fiaiból került ki Galradzsa kiválasztottja, aki végül a Hardzs államot alapítja meg.
Bár nem tudom, hogy ez a koncepció mennyire él még, mert a D20-ban volt leírva.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@GergiX: köszöntem; Boomen elkpzeléseit és források (különösen a RR források) iránti tiszteletét ismerve nem kétséges, hogy a szöveg ma is aktuális.

@lightningrider: hogy mennyire nem lehet kiolvasni, jól látszik az szcs térképen. Ami valahol Chapman hibája is: az összefüggések, amire a vonatkozó lépcsőházi okosságokat alapozni szoktam, kezdettől adva voltak, de a vonatkozó regények, különösen az ÉL idejében nem nagyon törődtünk velük. A sinkanzen tempóra bíztuk, hogy a kontúrokat összemossa. smile

@Sötét Ezredes: az északnyugati vadon az ötödkorban, sőt, az előtt sem volt hagyományos értelemben lakott vidék. Legősibb szövegekben használt elnevezései ("Úma lábnyoma" és "Ófa árnyéka") arra utalnak, hogy az Úmadarr idején itt léptek Ynevre a Nagyok seregei.

A dzsad-hradzs történetszál a Kradban boldogult Ynev levelezőlista terméke, de Boomen az egyik főkolomposa, így továbbra is él. Heidel Dan (Raon) el is kezdte a kibontását az MH1-ben, az MH3-ben pedig folytatni szándékozik.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Üdv újra.

Ekkora oltást nem szándékoztam adni neki, de nem vitás ami tény az tény. smile
Azért köszönöm a válaszokat.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@András: a regénynek csak részleges feladata a világbemutatás, inkább az RPG vonal hiányossága, hogy eddig ezek az összefüggések szőrmentén derültek ki. Remélhetőleg ez a jövőben változik, sőt, már azzal változott, hogy ezen a fórumon nagyon jó kérdésekre nagyon alapos válaszok jönnek. Igazából egy fél Ynev-enciklopédia van már itt elrejtve.
A regényekre visszatérve: nem tudom újra elővenni a romantikus írókat, mert nem tudok olyan részekkel mit kezdeni, ahol 20 oldal a táj vagy kisebb helyszín leírása, netalán a mellékszereplő kazánfűtő életrajza. Manapság nincs erre idő, na. De egy RPG-kiadványt részletekben és tetszőleges sorrendben is el lehet olvasni. Ha nagyon jó minőségű, mint a Toron, még az Ynev-hangulatot is hozza.
A Karnevál például nagyon jól egyensúlyoz ezen a keskeny mezsgyén: észrevétlenül mutatja be Narvan egy-egy részét, nem "lóg ki" a Praedarmon-vonal, nincs cselekményi üresjárat. Magamról viszont tudom, hogy ez még novella terjedelemben sem sikerül, valamelyik rész mindig elcsúszik.

"Amdiss eudo sinawarthen." Áldozat lészen diadalmunk.

"If you steal from one person, that's plagiarism… If you steal from a lot of people, that's research."  George R.R. Martin

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@András: Átrakom a kérdéseimet a másik topikból (ha olvastad, akkor bocs, de így a biztos  smile  )

Vysotsky írta:

...arra lennék kíváncsi, az elfeknek és a sárkányoknak konkrétan szükségük lesz egymásra valami miatt a nyolcadkorban, vagy csak hagyománytiszteletből, a régi idők kedvéért alakul meg az új Sárkányszövetség? Amúgy mi a jövője az elfeknek? Fog változni valamit a nagyon "múltba révedő" gondolkodásmódjuk?

A másik kérdésem egy kicsit spoileres (a Kelet széllel kapcsolatos):


Ha a Zamsza megszűnik, az nem lesz veszélyes az ország biztonságára és a kyrek tervére (az elrejtett seregre) nézve?
A nyolcadkori birodalom mennyire lesz nyitott a külhoniakkal? Lesznek diplomáciai kapcsolatok, esetleg turista-utak is?  smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Gáspár András írta:

@Sötét Ezredes: az északnyugati vadon az ötödkorban, sőt, az előtt sem volt hagyományos értelemben lakott vidék. Legősibb szövegekben használt elnevezései ("Úma lábnyoma" és "Ófa árnyéka") arra utalnak, hogy az Úmadarr idején itt léptek Ynevre a Nagyok seregei.

Hmm, én pedig láttam két olyan térképet is, ahol ez a rész Cranta egyik központi tartománya egy nagy várossal a közepén.
Az egyik itt van, a másikat nem találom, de úgy emlékszem belsőoldalas stílusú kép volt.

A dzsad-hradzs történetszál a Kradban boldogult Ynev levelezőlista terméke, de Boomen az egyik főkolomposa, így továbbra is él. Heidel Dan (Raon) el is kezdte a kibontását az MH1-ben, az MH3-ben pedig folytatni szándékozik.

No akkor jobb, ha belehúzok az olvasásba, MH1 május óta ott figyel a polcról. smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

@lightningrider: ha eleget csinálod, egyre kevésbé csúszik el, aztán (jó esetben) már csak te fogod tudni, hogy még mindig nem az igazi. És ha szerencséd van, a kettő között még élsz is egy kicsit.
Nem fontos, csak érdekes: a 620 napos ynevi év egy ugyanilyen beszélgetésből rügyezett ki.


@Vysotsky: hogy Kaorakun kívül vannak-e még sárkányok a pályán, csak századok múlva fog kiderülni - én ilyen messzire sose gondoltam előre a nyolcadkorba. Arról, aminek a farka vagy a füle hosszú, hagyományosan Boomen ír... és sokkal jobban csinálja, mint én valaha fogom. smile

Zamsza: ez nem kicsit spoileres, hanem nagyon, szóval inkább magánban írnék rá, ha nem bánod.


@Sötét Ezredes: a linkelt térképet Csanád készítette a crantai témájú regénytervéhez. Croton eszerint a Traidlan és a Daibol akkoriban még összefüggő vonulatának egy vadonra néző platóján állt - én is ilyen helyre építeném a fővárosomat, ha egy természetmágiát űző kultúra sámán-császára volnék. Cranta és erdő nem egymást kizáró fogalmak, és az utóbbinak ez még csak a pereme - a közepe Anublien és Tongoria közt, egy Wendol nevű helyen van.

(hatásszünet)

Akiknek nem ismerős név: Wendol a Rejtélyes Chapmani Izék™ egyike. A PPL óta tudjuk, hogy Észak egyik legnagyobb manafókusza - most már azt is, hogy miért.

Ha létezik olyan, hogy "kánon" térkép, Csanádé minden kétséget kizáróan az. A másik a Hallgat az ég antológiáé lesz, amivel csak a megjelenése után találkoztam, nem volt beleszólásom, és megmagyaráznom is nehéz lenne: az alapjául szolgáló szcs térképen máig sincs ott semmiféle erdő.  lol

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #2

Gáspár András írta:

Zamsza: ez nem kicsit spoileres, hanem nagyon, szóval inkább magánban írnék rá, ha nem bánod.

Köszönöm, megkaptam a pm-et! Nagyon érdekesen hangzik!  smile


Egy kevésbé kényes téma: A gorviki testvériségekben/családokban hogyan tud mindig fennmaradni a klánszellem, ha az ország lakói individualisták?