Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Myst írta:

@Sötét Ezredes: én azt hittem, hogy már kialakult a fekete holdas koncepció. Legalábbis amit olvastam, ezt sugallta, miszerint annak idején valahogy egy nagyon elnyújtott elliptikus pályára lökték az aquirok, ezért "tűnt el", aztán majd a Nyolcadkor kezdetére érkezik vissza észlelhető távolságba, és jajj mindenkinek (ÉSZ).

Megtaláltam én is az említett leírást (13. oldal lap alján lévő szürke doboz, ha még valaki kíváncsi rá), és (bár személy szerint nem örülök neki, ) úgy tűnik, meg van a hogyanja az eltűnésnek és a visszatérésnek. Viszont szerencsére a miértje úgy látom, még mindig nincs sehol sem leírva.

Azért mondom, hogy szerencsére, mert ez olyan jó rejtély, amire egy egész regényt lehetne írni, szerintem vétek lenne egy szürke háromsoros lábjegyzetben lerendezni.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Al-Wanes írta:

@ Gáspár András:
Köszönöm a választ, ezek szerint a kérdést jól tettem fel. Körül-belül 3-4 novella, és az új, remekbe szabott Garmacor kötet után kezdett kirajzolódni a dolog és akár tudatos volt, akár nem, nagyon jó háttértörténetet sikerült beleszőni via függelékek Ynev világába a kedves Sápadt Angyalról.
   ?

Bocsánat, hogy közbekotyogok, de szerintem a Sápadt Angyal és a Gát aquirja az két különböző entitás. A Sápadt Angyak az az ősaquir aki Fray-Grimonarban atyáskodik a Sötét elfek meg a Shien'gorr felett, nem? (Javítson ki valaki, ha tévednék.)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@mindenki: Boomen Üstökösláng című novellájában (LE: A halál hét arca) található mindaz, amit az Opálhajósról és a fekete hold eltűnéséről tudni érdemes.
Itt is elhangzott párszor, csak ismételni tudom: utóbbi nem ment sehová; a távozása és a visszatérése is metafizikai jelenség. Az ÉSZ vonatkozó része a spekuláció kategóriába tartozik - ebben hasonlít egy sor más anyagra, amik (a teljesség igénye nélkül) az irodalmi művek függelékeiben és a Summariumban jelentek meg.

@Sötét Ezredes: Renier ezt a témát is érinteni szándékozott a Kráni krónikákban - én még reménykedem, hogy megteszi egyszer.

@nyuggerisztan: kettőnk közül valaki nincs teljesen képben. Al-Wanes majd eldönti, ki az.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gáspár András írta:

@nyuggerisztan: kettőnk közül valaki nincs teljesen képben. Al-Wanes majd eldönti, ki az.


Hát én csak a Summariumbra hagyatkoztam, ahol ez szerepel:

"Fray Grimonar: A belső-kráni Tiltott Tartományok egyike. Viszonylag megbízható információkkal rendelkezünk róla, mivel nem veti ki magából az emberi élet minden formáját, hanem egyes – sajátosan módosult – változatokat hosszabb ideig is megtűr a határain belül. Itt található az Obszidiánszurdok, a birodalomszerte rettegett Shien-Gorr fejvadászklán központi rendháza; itt székel továbbá az a titkokba burkolózó ősaquir, akit a beavatottak csak a Sápadt Angyalként emlegetnek. E hatalmak mellett a consular befolyása pusztán névleges, noha máskülönben maga is az aquirok nagyjai közül való."

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv' Némi rugalmassággal és hegesztéssel mind a kettő megállja a helyét. Szerintem.

A Summarium idevágó része nem harmadik személyben íródott, hanem többes szám első személyben, azaz lehet rá úgy tekinteni, mint egy Ynevi krónikás véleményére. Aki tévedhet vagy éppen ferdíthet is.

Nem tudjuk, hogy Ynevi időszámítás szerint mikor íródott a Summarium bejegyzése. Én speciel az sem tudom, hogy mikor épült a Gát, és arról sincs információ mikor és hogyan került oda aquir.  Tehát egy picit rugalmasan kezelve mondható az, hogy a Summ... írásakor még Kránban volt, és utána került át Gorvikba.

Harmadszor, pedig az, hogy egy adott "személy" hol székel, az egy dolog, hogy éppen hol tartózkodik az meg egy másik. Némi hegesztéssel mondható, hogy még Kránban is úgy tudják, hogy ott van a Sápadt Angyal. (természetesen néhányan tudják az igazságot, csak nem árulják el.)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@dragondark: Belőled jó ügyvéd válna! És szerintem helytálló amit írtál.

Bőven elképzelhetö: Persze a Sum* részemről is kanonizáltnak tekintendő, bár nem olvastam egészében, nem zárja ki a rugalmasságot amire dragondark célzott. Amikor megnyíltak a Kapuk Godon fennsíkjára, lehet hogy Ő maga is átkelt... és ott "maradt".
Én, azért hiszek abban, amit írtam és megerősítésnek érzem azt az "igen"-t!

Aztán persze kiderül hogy az aquir igazából "csak" egy dzsin, hogy Krán igenis kellemes ország csak a helyi turisztikai cégek keltik rossz hírét... hogy a fekete hold nem is fekete, hanem szürke smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@dragondark: a lényeggel messzemenően egyetértek. Ami az aquir mikor-hogyan odakerülését illeti, arról van némi információ a G2 függelékében:
"A gdonok nem tengeri úton, hanem térkapun át érkeztek (Corma-dinára) az Úr-Arcok előtti III. században. A helyi hagyomány szerint Jovidon  küldte őket, hogy megszabadítsák a szigetek népét egy mérhetetlen hatalmú, ősi fajzat zsarnokságától. Miután legyőzetett, a szörnyeteg  alkut ajánlott a jövevényeknek, akik titkaiért cserébe meghagyták az életét:  északra (a mai Gorvik területére) vitték, ahol kő és víz alatt kötötték meg, hogy senkinek ne árthasson többé..."

@Al-Wanes: én olvastam is meg írtam is. Az "igen" ennek fényében értendő.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdvözletem,

a godora 3-ban emlitett Fehér Lángról lehetne esetleg kicsit bövebben? Ugye a Fekete Láng közismert, a szertartással együtt, melyben az alkalmazó elég, majd hamvaiból ujjászületk, itt ha jol értem nem a test ég el hanem a személyiség(A/M test) majd abból születik meg a fehér láng?
elöre is köszönöm

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Smerto: az emlékek táplálta tűz az alany fizikai valóját is elemészti, a köztes létállapotba került Fehérlángban csak a személyiség esszenciája él tovább.
Az emelkedettségnek ezt a stációját kizárólag nők érhették el; a hetedkor közepéig összesen háromnak sikerült. Számukra Sogron kivételesen magasztos célt tatogat - hogy mit, kiderül a Holdfényemberből.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@András: Értem, ha még annyit szabadna kérdeznem, ez az átalakulás hova sorolható? szakrális mágia, szeráfi, rituális tapasztalati/godoni?
A magasztos célt akkor nem feszegetem, kivárjuk a Holdfényembert. smile
köszönöm a választ

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Régi bejegyzés, viszont aktualitását érzem most ,hogy megjelenések felé vettük az irányt.

Gáspár András írta:
A Garmacor vérében még nincs manifesztációs háború. A 2. kötet ÚA 2669 (P. sz. 3688) elején indul, és a végéig tart; a manifesztációs háború Shadont érintő szakasza a 2. és 3. kötet közti szünetben kezdődik, és még a 4. kötet tematikáját is meghatározza. A manifesztációs antológiasorozatnak ideális esetben a Garmacor sztorivonallal együtt kéne véget érnie. Hogy ez a gyakorlatban kivihető-e, a jövő évi teljesítményemen múlik.

A valós de még a M* isteneit is kérem segítsenek téged küldetésedben ! Hálám nem marad el!
Garmacort és a Manifesztációt(jó, persze sok másik történetet is) nagyon várom! Csodás olvasói élményt nyújtottak smile

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gáspár András írta:

@Sötét Ezredes: Renier ezt a témát is érinteni szándékozott a Kráni krónikákban - én még reménykedem, hogy megteszi egyszer.

Én is remélem.

Egyébként kíváncsi lennék, annó kinek a fejéből pattant ki az od és működésének (a Summáriumban leírt) koncepciója?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@Smerto: egyértelműen szakrális mágia.

@Al-Wanes: nagyon köszönöm. Rajta leszek, hogy az is maradjon.

@Sötét Ezredes: az eredeti elgondolás Reniertől származik, az ereklyék némelyikét Boomen írta le, és a Krán koncepción is közösen dolgoztak.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gáspár András írta:

@mindenki: Boomen Üstökösláng című novellájában (LE: A halál hét arca) található mindaz, amit az Opálhajósról és a fekete hold eltűnéséről tudni érdemes.
Itt is elhangzott párszor, csak ismételni tudom: utóbbi nem ment sehová; a távozása és a visszatérése is metafizikai jelenség. Az ÉSZ vonatkozó része a spekuláció kategóriába tartozik - ebben hasonlít egy sor más anyagra, amik (a teljesség igénye nélkül) az irodalmi művek függelékeiben és a Summariumban jelentek meg.

Már az egyébként nagyon jó Godora történetében is különös környezetben használtad a "metafizikai" jelzőt. Mit jelent ez Yneven? A mágia által a fizikai síkon kiváltott hatást? Vagy valami mozgás és nem-mozgás közti jelenséget? Csak azért kérdezem, mert a "metafizika" egy 2500 éves tradícióval rendelkező fogalom, a "metafizikai", mint jelzőt pedig rendszerint a létezés törvényeire vonatkozó állításokra használjuk.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@GergiX: pontosan ugyanazt jelenti, mint a Földön, csak a jelenség és a lényeg közti szakadék szélesebb valamivel - egy-egy hold is belefér, mint a mellékelt ábra mutatja.

Viccen kívül: a "metafizikai" a fekete hold konkrét esetében azt jelenti, hogy fizikai valójában változatlanul létezik, csak Ynev lakónak többsége számára érzékszervileg (időlegesen) leképezhetetlen.
A metafizika pedig nem egy, hanem két alapvető kérdéssel foglalkozik: http://hu.wikipedia.org/wiki/Metafizika

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gáspár András írta:

@GergiX: pontosan ugyanazt jelenti, mint a Földön, csak a jelenség és a lényeg közti szakadék szélesebb valamivel - egy-egy hold is belefér, mint a mellékelt ábra mutatja.

Viccen kívül: a "metafizikai" a fekete hold konkrét esetében azt jelenti, hogy fizikai valójában változatlanul létezik, csak Ynev lakónak többsége számára érzékszervileg (időlegesen) leképezhetetlen.
A metafizika pedig nem egy, hanem két alapvető kérdéssel foglalkozik: http://hu.wikipedia.org/wiki/Metafizika

Szerintem a metafizika RENGETEG kérdéssel foglalkozik, de Yneven ehhez a rengeteg dolognak különös jelentőséget adhat az a tény, hogy  egy dolog lényegének megragadása direktebb hatással van magára a dologra, mint Földünkön (= mágia).

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@GergiX: ez már nem metafizika, hanem szemantika. Ami épp elég céltalan akkor is, ha nem KIABÁLVA adják elő.
Ha tudsz olyan jelzőt, ami szerinted alkalmasabb, és a 2500 éves hagyománnyal se megy szembe, írd meg nyugodtan, fontolóra veszem a használatát.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv' Godora történelme kapcsán lenne kérdésem.
Abseron helyét nagyjából be tudom lőni, de Kwael, Hasmur városok nagyjából hol voltak, és a manapság van-e a helyükön település, romvárosok vagy eltöröltettek a föld színéről. Köszönöm.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@dragondark: jelenleg nincs olyan térkép, ami Godorát szöveghűen ábrázolná, ezért a két város helyzetéről csak általánosságokat tudok mindani: az előbbi a keleti határon, az utóbbi Eriontól északkeletre, a két folyam közén található.
Kwael maradványait rég elnyelték a végeláthatatlan sheralani fenyvesek. A síkidéki Hasmur sokkal jobb állapotban vészelte át az elmúlt kétezerötszáz évet: még falainak egy része is áll, a köveiből rakott "viharmenedékeknek" pedig a P. sz. III. évezred hajnala óta pár száz fős állandó lakossága van. Főleg historikusok és művészek élnek itt, akik godorai/kyr témákhoz keresnek ihletet.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Szia András!

Korok és korfordulók cikkben bug:
Pusztulásra robbantotta ki

Érdekes módon, a Godora története III. rész teljesen hibamentes lett... smile

Kérdés, hogy volt pár ilyen hiba hozzászólásom, amire nem jött válasz. Azokon átsiklottál? Szóval ismételjem meg őket?

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@NoiseEHC: thx, javítva.
Az összes korábbi hibát kilőttem, számos másikkal együtt. Ha találsz még, megköszönöm, ha jelzed - célszerűen az általános észrevételek között, ahol Gambit is azonnal látja, és lép az ügyben, ha én valamiért nem tudok.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gáspár András írta:

...két város helyzetéről csak általánosságokat tudok mondani...

Ennél több nem is szükséges, ezek alapján azért  be lehet a helyüket határolni. Köszönöm.

Más. Abseron-al kapcsolatban vannak tervek/egyéb információk vagy egyelőre elég annyi róla, ami Godora történelmében van?

Wagandák: ez ugyanaz a nép, akik később Rowont is bevették?
(Gondolom én: miután Erionnal nem bírtak tovább mentek északra)

Utoljára dragondark szerkesztette (2011.06.03. 18:50:34)

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

@dragondark: Abseron a szürkecsuklyás hetedkor térképről származik, és mivel az elhelyezése logikus, a neve jó volt, a Toron pedig már hivakozott is rá, a Godora története jó alkalmat kínált kánonba való beágyazására. Mai formájában nyilván sokkal jobban hasonlít a távol-nyugati városállamok kikötőire, mint Erionra - ami egyedi ízt ad neki, az a Sirenarhoz való közelség és az északi elf kultúrával ápolt kapcsolat.
A wagandák természetesen ugyanazok - bátorkodtam még egy "üres" nevet tartalommal kitölteni. smile Mire Rowonban labdához jutottak, rég kinőttek persze a Rossz Földek nomádjainak szerepéből: a P. sz II. évezred második felétől - Abaszisz és Alidax zsoldosaiként - rohamléptekben zárkóztak fel a dél-quironi kultúra főáramához.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Üdv' Abseron helyét én is a szürke térkép miatt tudtam belőni, ezért nem is kérdeztem rá a helyére.
Köszönöm a választ.

 

Hozzászólás: Gáspár András írói fóruma #1

Gáspár András írta:

@GergiX: ez már nem metafizika, hanem szemantika. Ami épp elég céltalan akkor is, ha nem KIABÁLVA adják elő.
Ha tudsz olyan jelzőt, ami szerinted alkalmasabb, és a 2500 éves hagyománnyal se megy szembe, írd meg nyugodtan, fontolóra veszem a használatát.

Csak most kapcsolódva vissza az internethez, úgy látom, félreérthetően fogalmaztam.

A metafizika Martin Heidegger szerint a lét és a létezők közti homályzóna kutatását jelenti. Ebből a szempontból szerintem nagyon úttörő gondolat, hogy egy fantasy-világban ennek a különbségnek (szép tudományoskodással: az ontológiai differenciának) sokkal nagyobb hatásúnak kell lennie, mint Földünkön.

Másrészt pedig a Fekete Hold mozgásának leírására nekem inkább a „kozmológiai tény” jutott volna eszembe, de ez tagadhatatlanul híján van a "metafizika" szó misztikus felhangjainak.

Viszont pont most jutott eszembe <szabad kultúrasszociációs örperc>, hogy a vallástudomány a deus absconditus kifejezést használja a teremtő szerepüket betöltött, és ezután a világegyetem rejtett zugaiba elrejtőző ős-istenekre. Ezek az ős-istenek a világ nagy ciklusai során azonban néha megfiatalodnak, és akkor visszatérnek az emberek közé.  Talán a Fekete Hold egy planeta abscondita, eltűnő, majd feltűnő égitest - ha már klasszikus elnevezéseket akarunk kreatív módon Ynevre importálni (mely egyébként roppant szimpatikus gyakorlat).